مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 13:352020-08-10اقتصادي

پیش بینی برداشت بیش از 29 هزار تن محصول آلو از باغات آذربایجان غربی


رسول جلیلی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: براساس برآوردهای انجام شده پیش بینی می شود 29 هزار و 100 تن محصول آلو در استان برداشت شود.

وی افزود: آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید میوه در سطح کشور است که تنوع ارقام آن ها یکی از مزیت های باغداری استان به شمار می آید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: ارقام آلو در چندین نوع مثل آلو قطره طلا، شابلون، سانتاروزه، گوشتی، خاکی، اختری و انواع آلوهای بومی دراستان تولید می شود.

جلیلی یادآور شد: سطح زیر کشت باغ های آلو استان در مجموع سه هزار و 366 هکتار بوده که  2 هزار و 941 هکتار آن بارور و 425 هکتار آن غیر باور است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: این محصول در تمام شهرستان های استان کاشت شده که بیشترین آن در ارومیه و به ترتیب شهرستان های شاهین دژ،  مهاباد، میاندوآب بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را در استان به خود اختصاص داده اند.

وی به مدت زمان برداشت این محصول اشاره و خاطرنشان کرد: از نظر زمان برداشت میوه های آلو به ارقام زودرس مثل سانتاروزه و دیررس مثل آلو خاکی و کالیفرنیا تقسیم شده که مابقی ارقام نیز مابین این دو رقم برداشت می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت بیش از 29 هزار تن محصول آلو از باغات آذربایجان غربی

پیش بینی برداشت بیش از 29 هزار تن محصول آلو از باغات آذربایجان غربی