مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 08:352020-08-10اقتصادي

فضای کاذب و تغییر قیمت ها کی دست از سر بازار ایران بر می دارد؟


عضو هیات رییسه اتاق ایران بیان کرد: هم اکنون قیمت برخی از محصولات شرکت های بزرگ در بورس 10تا 15 درصد بالاتر از قیمت جهانی است ولی در بازار این قیمت 40 تا 50 درصد بالاتر بوده و تا زمانی که شفاف سازی انجام نشود و مواد اولیه داخلی به مصرف کننده عرضه نشود، - ایسنا/کرمان عضو هیات رییسه اتاق ایران بیان کرد: هم اکنون قیمت برخی از محصولات شرکت های بزرگ در بورس 10تا 15 درصد بالاتر از قیمت جهانی است ولی در بازار این قیمت 40 تا 50 درصد بالاتر بوده و تا زمانی که شفاف سازی انجام نشود و مواد اولیه داخلی به مصرف کننده عرضه نشود، فضای کاذب و تغییر قیمت ها وجود خواهد داشت.

عباس جبالبارزی در جمع خبرنگاران درباره بی ثباتی در وضعیت بازار و قیمت اجناس گفت: براساس داده های منتشرشده از سوی مرکز پژوهش های اتاق ایران، در گزارش تیرماه امسال، از میان 5 مؤلفه اصلی، میزان و شاخص موجودی مواد اولیه خریداری شده کمترین مقدار شاخص بوده است.

با این آمارها به نظر می رسد دورنمای فعالان اقتصادی به واسطه مشکلات تامین نقدینگی و سرمایه در گردش و همچنین سختی های واردات و خرید مواد اولیه، با تهدیدهای جدی برای تداوم فعالیت مواجه شده اند.

وی ادامه داد: تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی به 2 شیوه انجام می شود؛ مواد اولیه ای که در داخل تولید می شود و مواد اولیه ای که از خارج وارد م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضای کاذب و تغییر قیمت ها کی دست از سر بازار ایران بر می دارد؟

فضای کاذب و تغییر قیمت ها کی دست از سر بازار ایران بر می دارد؟