مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 06:202020-08-10پزشكي

هیدروکسی کلروکین هنوز می تواتد برای مقابله با کووید-19 امیدبخش باشد


محققان برجسته دانشگاه آکسفورد می گویند که داروی هیدروکسی کلروکین (hydroxychloroquine) هنوز هم می تواند در مقابله با کووید-19 مفید باشد.

- "هیدروکسی کلروکین" هنوز می تواتد برای مقابله با "کووید-19" امیدبخش باشد محققان برجسته دانشگاه "آکسفورد" می گویند که داروی "هیدروکسی کلروکین"(hydroxychloroquine) هنوز هم می تواند در مقابله با "کووید-19" مفید باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از فارماتایمز، چندی پیش پژوهشگران آمریکایی اعلام کردند داروی مالاریا یعنی هیدروکسی کلروکین که دونالد ترامپ آن را برای پیشگیری از ابتلا به کووید- 19 پیشنهاد داده بود، تاثیری نشان نداده است.

نتایج این پژوهش نشان داد که داروی هیدروکسی کلروکین (Hydroxychloroquine) که برای درمان انواع مشخصی از مالاریا مورد استفاده قرار می گیرد، اثری در پیشگیری از ابتلا به کروناویروس ندارد و تاثیر آن فقط به اندازه یک دارونما است.

با وجود اینکه این دارو فعلا کنار گذاشته شده است، محققان آکسفورد معتقدند که هنوز هم می تواند در مقابله با کووید-19 مفید باشد.

دانشگاه آکسفورد و یک مرکز تحقیقات پزشکی این دانشگاه به نام MORU در حال انجام مطالعه ای تحت عنوان COPCOV هستند که بزرگترین آزمایش بالینی بررسی داروی هیدروکسی کلروکین در پیشگیری از کووید-19 است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیدروکسی کلروکین هنوز می تواتد برای مقابله با کووید-19 امیدبخش باشد

هیدروکسی کلروکین هنوز می تواتد برای مقابله با کووید-19 امیدبخش باشد