مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 13:452020-08-09اقتصادي

ملخ های صحرایی در حال ترک ایران


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان گفت: تاکنون مبارزه با آفت ملخ‌ صحرایی در سطح 30 هزار و 274 هکتار از اراضی استان انجام شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ محمدرضا اکبری، امروز یکشنبه 19 مردادماه به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: بیشترین میزان سطح مبارزه با این آفت با 19 هزار و 897 هکتار مربوط به شهرستان مرزی نهبندان و کمترین آن نیز مربوط به شهرستان خوسف با 24 هکتار بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه ملخ‌های مهاجر شش شهرستان خراسان جنوبی را آلوده کرده است اظهار کرد: تاکنون با این آفت در 4584 هکتار اراضی سربیشه، 3332 هکتار درمیان، 2167 هکتار زیرکوه و 270 هکتار از اراضی فردوس انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: ملخ‌های صحرایی در حال ترک ایران هستند و در هفته‌های اخیر شاهد مهاجرت ملخ‌ها به سمت پاکستان و هندوستان هستیم.

وی بیان کرد: امسال 68 هزار هکتار از اراضی استان توسط ملخ‌های مهاجم آلوده شده است که بیشترین سطح آلودگی مربوط به شهرستان نهبندان بود که به مزارع نخل، باغات انجیر و پسته نیز خسارت‌هایی وارد شد.

وی یادآور شد: سطح مبارزه با این آفت سال گذشته 1400 هکتار و امسال به بیش از 30 هزار هکتار تاکنون رسیده است، لذا باید اعتبار مبارزه با آفت به میزان قابل توجهی افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملخ های صحرایی در حال ترک ایران

ملخ های صحرایی در حال ترک ایران