مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 04:452020-08-09سياسي

نبود نظارت بر فضای مجازی و تهدید بنیان های فکری و دینی جامعه


یک کارشناس رسانه و پژوهشگر مسائل اجتماعی رفتار پرخطر در فضای مجازی و نبود نظارت جدی بر مدیریت آن را موجب بروز خسارت سنگین فرهنگی و اقتصادی دانست.

- ایسنا/مازندران یک کارشناس رسانه و پژوهشگر مسائل اجتماعی رفتار پرخطر در فضای مجازی و نبود نظارت جدی بر مدیریت آن را موجب بروز خسارت سنگین فرهنگی و اقتصادی دانست.

عقیل امامی درگفت وگو با ایسنا با اشاره به چالش های ناشی از ساختارشکنی و ولنگاری در فضای مجازی، گفت: تداوم رفتار خطرآفرین و جولان عناصر ضد فرهنگ ایرانی و اسلامی در این فضا، بنیان های فکری و دینی جامعه را تهدید می کند.

وی با هشدار در مورد تبعات خطرناک بی توجهی به ساماندهی این عرصه یادآور شد: ساماندهی و اعمال نظارت جدی و اثربخش ضرورت اساسی برای پویایی فرهنگ وتفکر اجتماعی است.

این کارشناس کارنامه برخی از کشورهای پیشرفته در این زمینه را یادآورشد و افزود: کشورهای به ظاهر آزاد و مهد دموکراسی مانند فرانسه و آلمان نیز با اعمال سیاست های سختگیرانه در خصوص فعالیت شبکه های اجتماعی از فرهنگ و آیین رسمی خود در برابر فضای مخرب مجازی مراقبت می کنند.

وی تصریح کرد: اعمال نظارت بهینه بر فضای مجازی به معنای انسداد و توقف فعالیت آنها نیست بلکه کنترل رفتاراین شبکه ها در چارچوب هنجارهای قانونی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود نظارت بر فضای مجازی و تهدید بنیان های فکری و دینی جامعه

نبود نظارت بر فضای مجازی و تهدید بنیان های فکری و دینی جامعه