مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 20:152020-08-08اقتصادي

نصب پنجاه هزار تُن فیلتر برای کاهش آلاینده های هوا


مدیر مرکز کنترل آلاینده های هوای جهاد دانشگاهی علم و صنعت درباره بخشی از فعالیت های این مرکز گفت: هم اکنون قریب به پنجاه هزار تن فیلتر نصب شده جهاد دانشگاهی مشغول غبارگیری در صنایع مختلف معدنی (سیمان، - مدیر مرکز کنترل آلاینده های هوای جهاد دانشگاهی علم و صنعت درباره بخشی از فعالیت های این مرکز گفت: هم اکنون قریب به پنجاه هزار تن فیلتر نصب شده جهاد دانشگاهی مشغول غبارگیری در صنایع مختلف معدنی (سیمان،مس،فولاد و .

) و غیر معدنی است.

مهندس محمد سلیمی در گفت وگو با ایسنا، درباره نیاز به طراحی و ساخت تجهیزات کنترل آلاینده های هوا برای صنایع گفت: صنایع مختلف و به خصوص صنایع معدنی نیاز به تجهیزاتی دارند تا غبارهایی را که از فعالیت آن ها منتشر می شود را جذب کنند.

از آنجا که این غبارها بسیاری از مراحل تولید مثل خُردایش، تغلیظ و یا کوره ها را گذرانده اند بنابراین جذب و بازگرداندن آنها ضمن کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، مصرف انرژی را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

جذب این غبارها سیستم های مختلفی دارد که معروفترین آنها عبارت از الکتروفیلترها، فیلترهای کیسه ای و اسکرابرها هستند که هر کدام از این سیستم ها در صنایع مختلف کاربردهای خود را دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب پنجاه هزار تُن فیلتر برای کاهش آلاینده های هوا

نصب پنجاه هزار تُن فیلتر برای کاهش آلاینده های هوا