مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 16:302020-08-08فرهنگي

مرمت بیش از 200 بنای تاریخی در استان یزد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از 200 پروژه ی مرمتی بناهای تاریخی در استان انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد بحران کرونا را بهترین زمان برای مرمت بناهای تاریخی و توسعه ی زیرساخت های گردشگری دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 200 پروژه مرمتی در استان انجام شده است.

وی به محدودیت اعتبارات این اداره کل اشاره کرد و افزود: اکثر پروژه های مرمتی به صورت امانی و پیمانی مرمت شدند و در کنار آن کمپ های داوطلبانه مرمت بناها تاریخی شکل گرفتند.

فاطمی با بیان اینکه حفاظت از میراث فرهنگی و بناهای تاریخی وظیفه همگانی است، اظهار داشت: تعداد بناهای تاریخی در استان یزد بسیار زیاد است و نیروی انسانی اداره میراث فرهنگی به تنهایی نمی تواند از آنها حفاظت کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به اینکه یزد در برگزاری کمپ های داوطلبانه پیشرو بوده است، افزود: این اتفاق و همکاری جامعه محلی باعث شده تا احساس مسئولیت بیشتری نسبت به حفاظت از میراث فرهنگی خود داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت بیش از 200 بنای تاریخی در استان یزد

مرمت بیش از 200 بنای تاریخی در استان یزد