مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 12:202020-08-06بين الملل

فعالیت خطوط ترانزیتی ایران و جمهوری آذربایجان تسهیل می شود


سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان سطح مبادلات ایران و جمهوری آذربایجان را ناچیز دانست و گفت: خطوط ترانزیتی ایران و جمهوری آذربایجان تسهیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیدعباس موسوی بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با امام جمعه ارومیه با تاکید بر ظرفیت های استان های مرزی در شمال غرب کشور و به ویژه آذربایجان غربی خواستار افزایش تبادلات اقتصادی، علمی و فرهنگی با جمهوری آذربایجان شد.

وی ادامه داد: متأسفانه حجم مبادلات تجاری فی ما بین جمهوری اسلامی ایران نسبت به روابط سیاسی و فرهنگی با این کشور در سطح پایین تری قرار دارد که امیدواریم با استفاده از ظرفیت های استان های هم مرز حجم این مبادلات را در حوزه اقتصادی افزایش دهیم.

موسوی به اقدامات صورت گرفته در خصوص حل مشکلات راه های مواصلاتی و ترانزیتی با جمهوری آذربایجان نیز اشاره کرده و گفت امیدواریم با ایجاد تسهیل در خطوط ترانزیتی شاهد افزایش مبادلات کشاورزی و صنعتی در بین دو کشور باشیم و مشکلات و به وجود آمده در حوزه کشاورزی استان آذربایجان غربی از طریق صادرات محصولات به این کشورها رفع شده و موجب رونق اقتصاد در کشور شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار گفت: کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران دارای ریشه های یکسان و اشتراکات فرهنگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت خطوط ترانزیتی ایران و جمهوری آذربایجان تسهیل می شود

فعالیت خطوط ترانزیتی ایران و جمهوری آذربایجان تسهیل می شود