مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 11:452020-08-06بين الملل

پکن: اقدام واشنگتن علیه شرکت های فناوری چین «مضحک» است


سخنگوی وزارت امور خارجه چین، تصمیم جدید واشنگتن در حذف برنامه های شرکت های فناوری چین از شبکه دیجیتال آمریکا را «مضحک» خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وانگ ونبین سخنگوی ، اظهارات وانگ بعد از آن مطرح شد که مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) از طرح واشنگتن برای توسعه شبکه به اصطلاح پاک خبر داد.

پامپئو که اپلیکیشن های چینی را به عنوان برنامه های غیرقابل اعتماد توصیف کرد، از شرکت های آمریکایی درخواست کرد تا ارائه برنامه های چینی همچون وی چت را در فروشگاه های برنامه های خود ممنوع کنند.

وانگ در واکنش به این اظهارات پامپئو گفت که ادعاهای ایالات متحده درباره غیرایمن بودن برنامه های چینی هیچ گونه اساس واقعی ندارد و در تضاد با اصول بازار است.

این تصمیم واشنگتن تنها به منظور محافظت از حق انحصار این کشور در زمینه فناوری پیشرفته اتخاذ شده است.

این دیپلمات چینی ادامه داد که پکن از واشنگتن می خواهد تا با اصلاح اشتباهات خود، شرایطی را ایجاد کند که شرکت های سراسر جهان بتوانند به صورت عادی و متعارف به همکاری اقتصادی و تجاری با یکدیگر ادامه دهند.

بنا بر گزارش شبکه آمریکایی سی ان ان ، شبکه پاک در حقیقت لیستی از پنج محدوده ای است که دولت آمریکا تلاش می کند مانع از دسترسی شرکت های چینی به مناطق اَپ استور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن: اقدام واشنگتن علیه شرکت های فناوری چین «مضحک» است

پکن: اقدام واشنگتن علیه شرکت های فناوری چین «مضحک» است