مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مرداد 1399 ساعت 17:452020-08-05سياسي

محصولات خونی دارای تاریخ انقضاست/ همواره به خون نیاز داریم


مدیرکل انتقال خون گیلان، ضرورت اهدای خون را همیشگی دانست و گفت: محصولات خونی دارای تاریخ انقضاست و پلاکت طول عمر سه روزه و گلبول قرمز طول عمر 35 روزه دارد.

- ایسنا/گیلان مدیرکل انتقال خون گیلان، ضرورت اهدای خون را همیشگی دانست و گفت: محصولات خونی دارای تاریخ انقضاست و پلاکت طول عمر سه روزه و گلبول قرمز طول عمر 35 روزه دارد.

بابک پاکدل در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری فرهنگی اداره کل انتقال خون استان گیلان و بنیاد شهید، با اشاره به نقش مهم اهدای خون در بخش درمان، اظهار کرد: سازمان انتقال خون یکی از ارکان درمان است و بدون اهدای خون هیچ اتاق عملی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه استان گیلان 917 بیمار تالاسمی و 1300 بیمار دیالیزی دارد، تصریح کرد: بیماران ترومایی و عمل های زایمان نیز نیازمند محصولات خونی هستند.

مدیرکل انتقال خون گیلان، از افزایش نیاز خونی در استان خبر داد و افزود: سال گذشته روزانه نیازمند 250 کیسه خون بودیم و این میزان نیاز استان از آستارا تا چابکسر را تامین می کرد، اما امسال نیازمند روزانه 300 کیسه خون هستیم تا دغدغه نداشته باشیم.

پاکدل، با اشاره به مسافرخیز بودن گیلان و وجود جمعیت شناور در ایام تعطیلات، خاطرنشان کرد: برخی مواقع بیماران تالاسمی استان نیازمند سه بار تزریق خون در ماه هستند؛ این در حالی است که محص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محصولات خونی دارای تاریخ انقضاست/ همواره به خون نیاز داریم

محصولات خونی دارای تاریخ انقضاست/ همواره به خون نیاز داریم