مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مرداد 1399 ساعت 09:502020-08-05اقتصادي

استقبال دیپلمه ها از طرح یارانه دستمزد/ بنگاه ها دنبال مدرک دانشگاهی نیستند


با اجرای طرح یارانه دستمزد بیش از 6700 فرصت شغلی از سال گذشته تاکنون در هشت استان محروم و کم برخوردار کشور ایجاد شده و آمارها نشان می دهد که 53 درصد مشارکت کنندگان در این طرح، - با اجرای طرح یارانه دستمزد بیش از 6700 فرصت شغلی از سال گذشته تاکنون در هشت استان محروم و کم برخوردار کشور ایجاد شده و آمارها نشان می دهد که 53 درصد مشارکت کنندگان در این طرح، دارای مدرک دیپلم بودند و کارگاه ها تمایل زیادی به جذب دانش آموختگان دانشگاهی نداشتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح یارانه دستمزد از جمله برنامه های مهم و اثرگذار دولت در حوزه اشتغال و یکی از سیاست های فعال بازار کار است که به منظور ایجاد و حفظ اشتغال در استان های پر بیکار در دستور کار قرار گرفته است.

جامعه هدف این طرح را جوانان بیکار و جویای کار شغل اولی در مناطق محروم و کم برخوردار و بنگاه های اقتصادی رسمی و فعال در شهرستان های کم برخوردار از اشتغال تشکیل می دهد.

کارشناسان معتقدند این طرح یک ابزار تشویقی برای جذب نیروی کار جدید توسط کارفرمایان بخش خصوصی و تعاونی در استان های کم برخوردار است و با عملیاتی شدن آن نیاز به اشتغال بسیاری از جوانان و فارغ التحصیلان جویای کار برطرف می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال دیپلمه ها از طرح یارانه دستمزد/ بنگاه ها دنبال مدرک دانشگاهی نیستند

استقبال دیپلمه ها از طرح یارانه دستمزد/ بنگاه ها دنبال مدرک دانشگاهی نیستند