مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مرداد 1399 ساعت 09:202020-08-05اقتصادي

رشد 34 درصدی نقدینگی طی یکسال گذشته / جذب 30 درصد نقدینگی توسط بازار سرمایه


نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: حجم نقدینگی به 2 هزار و 670 هزار میلیارد تومان طی یکسال گذشته رسیده است و وزیر اقتصاد طی گزارشی اعلام کرد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به بررسی موضوع کنترل حجم نقدینگی و هدایت آن به بخش سرمایه و تولید با حضور دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی گفت: از خرداد سال 98 تا خرداد امسال 34 درصد افزایش نقدینگی در کشور داشته ایم.

وی با بیان اینکه حجم نقدینگی به 2 هزار و ششصد و هفتاد هزار میلیارد تومان رسیده است، ادامه داد: وزیر اقتصاد و معاونانش طی گزارشی اعلام کردند، رشد بازار سرمایه توانسته 30 درصد از نقدینگی را جذب کند.

میرتاج الدینی تصریح کرد: دولت صندوق های پروژه ای مانند صندوقی تحت عنوان شرکت سهامی عام پروژه محور برای اجرای پروژه های بزرگ دولتی راه اندازی کرده است که بخش بزرگی از سرمایه این صندوق توسط دستگاه های دولتی و خرید سهام آن بوسیله مردم در بازار بورس تامین می شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ضمن تاکید براینکه پروژه های بزرگ سودآور مورد استقبال مردم قرار گرفته است، گفت: مردم باید مراقب باشند تا در بازار بورس، سهام شرکت هایی را که از بنیه قوی برخوردار نیستند را خریداری نکنند و به دولت هم اعلام کردیم نباید ارزش سهام اینگونه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 34 درصدی نقدینگی طی یکسال گذشته / جذب 30 درصد نقدینگی توسط بازار سرمایه

رشد 34 درصدی نقدینگی طی یکسال گذشته / جذب 30 درصد نقدینگی توسط بازار سرمایه