مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مرداد 1399 ساعت 09:202020-08-05اقتصادي

ارایه شماره شبای همه حساب های مودیان به سازمان امور مالیاتی


در یازدهمین جلسه کارگروه تعامل‌پذیری مقرر شد تا از ابتدای تیرماه از سامانه سیاح بهره‌برداری شده و شماره شبای همه حساب‌های بانکی مودیان به سازمان امور مالیاتی ارایه شود.

می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با امور مالیاتی سازمانی از مشاوره مالی و مالیاتی متخصصین شرکت تدبیر حساب در این زمینه استفاده نمایید.

این اقدام همگام با بخشنامه شماره 16/99/200 سازمان امور مالیاتی با موضوع نحوه بررسی و رسیدگی به اطلاعات پولی و مالی واصله از جمله تراکنش های بانکی انجام شده است.

مطابق قوانین مالیاتی جدید و خصوصا مفاد بخشنامه فوق ، تراکنش های بانکی تمام اشخاص حقیقی و حقوقی از سال 1393 به بعد مورد رسیدگی قرارگرفته و در مواردی که نتایج حاصل از واحد داده کاوی تراکنش های بانکی در سازمان امور مالیاتی ،احتمال وجود فرار مالیاتی را تشخیص دهد ،کلیه مستندات و لیست تراکنش ها از طریق یکی از واحد های امور مالیاتی به شخص مربوط ابلاغ و در این خصوص از ایشان توضیحات خواسته خواهد شد.

در صورتی که توضیحات ارائه شده از سوی این اشخاص با واقعیت های اقتصادی کشور مطابقت داشته باشد ، این توضیحات مهمترین ملاک عمل در محاسبات مالیات خواهد بود اما در صورتی که اطلاعات ارائه شده توسط شخص قابل اتکا برای واحد رسیدگی کننده نباشد ،کارگروه مربوطه مکلف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارایه شماره شبای همه حساب های مودیان به سازمان امور مالیاتی

ارایه شماره شبای همه حساب های مودیان به سازمان امور مالیاتی