مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مرداد 1399 ساعت 07:202020-08-04اجتماعي

گوترش: تعطیلی مدارس، جهان را با فاجعه نسلی روبه رو کرده است


دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه جهان با تعطیلی مدارس با فاجعه نسلی روبه رو است توصیه کرد مدارس در صورتی باز شوند که ویروس کرونا تحت کنترل قرار بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبر گزاری فارس، آنتونیو گوترش ، دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه درباره تعطیلی مدارس در سرتاسر جهان به دلیل شیوع ویروس ، گوترش در صحبت های خود ضمن تأکید بر این موضوع که باز گشت بی خطر و امن دانش آموزان به کلاس ها باید اولویت اصلی کشور ها باشد، گفت جهان هم اکنون به دلیل تعطیلی مدارس با فاجعه نسلی مواجه است.

دبیر کل سازمان ملل گفت: از اواسط ماه ژوییه به بعد مدارس در حدود 160 کشور بسته شده اند که بیش از یک میلیارد دانش آموز را شامل شده است، این در حالی است که حدود 40 میلیون کودک، دوران پیش دبستانی را از دست داده اند.

  وی در ادامه افزود: این تعداد به بیش از 250 میلیون کودکی که پیش از این بیماری همه گیری به مدرسه نمی رفتند افزوده شد و تنها یک چهارم دانش آموزان دوره متوسطه در کشورهای در حال توسعه، تنها مهارت های پایه دارند.

   گوترش گفت: اکنون ما با یک فاجعه نسلی روبه رو هستیم که می تواند ظرفیت های بی شمار بشر را هدر دهد، چندین دهه پیشرفت را تضعیف کند و نابرابری های شدیدتر را تشدید کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوترش: تعطیلی مدارس، جهان را با فاجعه نسلی روبه رو کرده است

گوترش: تعطیلی مدارس، جهان را با فاجعه نسلی روبه رو کرده است