مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مرداد 1399 ساعت 07:052020-08-04فناوري

هشدار درباره سوءاستفاده از اطلاعات هویتی مسافران


مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری درباره سوءاستفاده از اطلاعات هویتی افرادی که از سفر خارجی به کشور بازگشته اند، هشدار داد.

- مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری درباره سوءاستفاده از اطلاعات هویتی افرادی که از سفر خارجی به کشور بازگشته اند، هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا طرح رجیستری یا شناسنامه دار کردن تجهیزات سیم کارت خور از همان زمان که به عنوان راهی برای مبارزه با قاچاق مطرح شد، با چالش هایی همراه بود.

در اولین تجربه این طرح که برمبنای IMEI گوشی ها بود، این کد قابل جعل بود و به همین دلیل در جدیدترین اجرای رجیستری، تلاش شد با ترکیب دو شناسه گوشی و سیم کارت به صورت همزمان، از شکست دوباره این طرح جلوگیری شود.

از طرف دیگر، با اجرای رجیستری برای تمامی برندهای گوشی، افرادی که منافعشان از طریق قاچاق تامین می شد، دست به کارهای مختلفی برای دور زدن این طرح زدند.

یکی از این راه ها، واردات چمدانی گوشی های مسافری بود؛ بدین ترتیب که در برهه ای از زمان، برای واردکنندگان این رسم باب شد که در مسافرت به سفرهای خارجی، به واردات هزاران گوشی مسافری اقدام کنند.

در این راستا و به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قره داغی گفت: برخی از افراد سودجو با سوءاستفاده از اطلاعات هویتی مسافرانی که از خارج از کشور بازگش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره سوءاستفاده از اطلاعات هویتی مسافران

هشدار درباره سوءاستفاده از اطلاعات هویتی مسافران