مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 18:402020-08-03بين الملل

رییس جدید سازمان تجارت جهانی چگونه انتخاب خواهد شد؟


در حالی رییس کنونی سازمان تجارت جهانی این ماه از سمت خود کنار می رود که هنوز سرپرستی برای این سازمان انتخاب نشده و احتمالاً برای مدتی رییس نخواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، رییس کنونی سازمان تجارت جهانی قرار است این ماه از سمت خود کناره گیری کند و هم اکنون هشت نفر از کشورهای مختلف از جمله مکزیک کاندیدای تصدی ریاست بر این سازمان هستند.

در روند انتخاب رییس جدید به گونه ای است که کاندیداها 2 ماه مهلت دارند تا برای خود تبلیغ کنند و این مهلت تا روز 7 سپتامبر ادامه خواهد داشت.

به طور معمول این کاندیدها برای جلب آرا به کشورهای مختلف سفر می کنند اما به نظر می رسد با توجه به شرایط کنونی و شیوع کرونا این مسئله به صورت مجازی انجام شود.

  در فاز نخست کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی باید کاندیداها را از هشت به پنج کاهش دهند و سپس تعداد آنها به 2 نفر تقلیل می یابد و نهایتاً روی یک نفر اجماع خواهد شد.

روند تصمیم گیری در سازمان تجارت جهانی مبتنی بر آرا و اجماع در میان 164 عضو آن است.

سه نماینده ارشد سازمان تجارت جهانی روند انتخابات را مدیریت کرده و زیر نظر خواهند داشت و به دنبال آن خواهند بود که کدام کاندیدا بیشترین حمایت را از میان اعضا خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جدید سازمان تجارت جهانی چگونه انتخاب خواهد شد؟

رییس جدید سازمان تجارت جهانی چگونه انتخاب خواهد شد؟