مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 17:352020-08-03بين الملل

تثبیت سیطره شورای انتقالی بر جزیره سقطری


منابع یمنی گزارش دادند که نیروهای شورای انتقالی جنوب سیطره خود را بر فرودگاه و بندر سقطری تثبیت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع یمنی، شامگاه امروز (دوشنبه)، به پایگاه خبری شبکه الجزیره خبر دادند که نیروهای المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب، تحت حمایت امارات) سیطره خود را بر جزیره سقطری در جنوب یمن تثبت کردند.

این منابع به الجزیره خبر دادند: شبه نظامیان انتقالی در سقطری سیطره خود را بر فرودگاه و بندر تثبیت کردند و [هم اکنون] در حال آماده شدن برای تخلیه بار تسلیحات امارات هستند .

منابع یادشده در ادامه گفتند: اعتبار عربستان سعودی، پس از وعده به عبدربه منصور هادی رییس [مستعفی یمن] در خصوص بازگرداندن اوضاع به زمان پیش از شورش شورای انتقالی، [اکنون] در حال محک خوردن است .

شورای انتقالی که پیشتر در جنوب یمن اعلام خودمختاری کرده بود، به تازگی و پس از ارائه نسخه جدید توافق ریاض از سوی عربستان سعودی اعلام کرد که به منظور فراهم سازی زمینه برای اجرای توافق ریاض، از اعلام دولت خودگردان صرف نظر کرده است.

اما تنها دو روز پس از اعلام اجرایی شدن بخش سیاسی ریاض، منابع خبری از جمله پایگاه خبری روسیا الیوم گزارش دادند که درگیری سنگینی میان نیروهای دولت مستعفی یمن وابسته به سعودی و نیروهای شورای انتقالی ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تثبیت سیطره شورای انتقالی بر جزیره سقطری

تثبیت سیطره شورای انتقالی بر جزیره سقطری