مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 09:002020-08-03اقتصادي

راهکارهایی برای رهایی از آشفتگی بازار خودرو


به گفته رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان بسیاری از کالاها از جمله خودرو و مواد اولیه مود نیاز خودروسازان و قطعه سازان از جمله فولاد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، این روزها ارتباطات معنی داری بین قیمت خودرو و نرخ ارز مشاهده می شود، به طوری که فروشندگان خودرو با اطلاع از نرخ ارز در هر روز به ارائه قیمت دلخواه خود به مشتریان می پردازند و کلاف سردرگم موجود بیش از پیش پیچیده شده است.

شرایط به گونه ای شده که کارشناسان معتقدند هرچقدر خودرو از سوی خودروسازان تولید شود، برای آن مشتری وجود خواهد داشت و حتی با افزایش تولید و عرضه نیز آرامش به بازار بر نمی گردد.

به اعتقاد کارشناسان، این موضوع علاوه بر تبدیل شدن خودرو به یک کالای سرمایه ای، ناشی از حجم زیاد سرمایه ها و نقدینگی سرگردان موجود در سطح جامعه است.

محمدرضا نجفی منش رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان در این زمینه می گوید: اگر موضوع را به درستی ریشه یابی نکنیم، به جواب صحیح نمی رسیم.

به گفته این مقام صنفی، در موضوع یاد شده سه چرا و یک چگونه وجود دارد؛ اینکه چرا قیمت خودرو افسارگسیخته رو به بالا است؟ چرا اختلاف قیمت کارخانه و بازار وجود دارد؟ چرا شورای رقابت در قیمتگذاری ها دخالت می کند؟ و اینکه چگونه باید این مشکلات حل شود؟ وی افزود: شورای رقابت می خواهد خودرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهایی برای رهایی از آشفتگی بازار خودرو

راهکارهایی برای رهایی از آشفتگی بازار خودرو