مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مرداد 1399 ساعت 06:402020-07-27پزشكي

نوار مرگ در ورودی رفسنجان/کوره هایی که اکسیژن مردم را به یغما می برند+تصاویر


کوره های که از سال 97 وجود آلاینده شان بر نقشه منطقه رفسنجان به بدیُمنی الصاق شده اند، اکنون قوز بالای قوز شده اند و تنفس هوای پاک و سالم که حق طبیعی هر انسانی است را از مردم این شهر سلب کرده اند این کارگاه ها در تمام مسیرهای غربی و شمالی منتهی به شهر رفسنجان .

- خبرگزاری فارس-کرمان؛ اعظم محمدشفیع زاده، برخی استان های ایران روی کمربند سرطان مری و دستگاه گوارش است.

این خبر را مدیر زمین شناسی پزشکی سازمان زمین شناسی اعلام کرد و استان های شمالی کشور را بیشتر از دیگر مناطق کشور درگیر دانست، از طرف دیگر چند روز پیش رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان شیوع سرطان در رفسنجان را بالاتر از میانگین کشوری ذکر کرد.

تا جایی که می دانیم قطب های زمین شناسی نچرخیده که رفسنجان در عرض های بالای جغرافیایی و جزو شهرهای شمالی کشور قرار گیرد، پس چه شده که جسم مردم شهر گنج اقتصاد ایران رنجور شده است و در میزان ابتلا به سرطان رکوردها را جابه جا کرده است؟ شهری که با وجود 100 هزار هکتار زمین زیر کشت محصول استراتژیک و صادراتی پسته و برداشت سالیانه و به طور میانگین 70 هزار تن انواع پسته و تأمین 30 درصد صادرات محصول پسته کشور و تأمین بیش از 50 درصد مس صادراتی، کشور را مدیون دستان پر تلاش مردمش کرده اما این روزها تن رنجور مردم این شهر این چنین به سختی نفس می کشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوار مرگ در ورودی رفسنجان/کوره هایی که اکسیژن مردم را به یغما می برند+تصاویر

نوار مرگ در ورودی رفسنجان/کوره هایی که اکسیژن مردم را به یغما می برند+تصاویر