مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 تیر 1399 ساعت 10:502020-07-16بين الملل

پامپئو: چین بزرگ ترین چالش امنیت ملّی آمریکاست / نگرانی از رفع تحریم تسلیحاتی ایران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وزیر خارجه آمریکا در یک مصاحبه جدید، چین را بزرگ ترین چالش آمریکا خواند و از اینکه روسیه با ایران در سوریه همکاری می کند، - مایک پامپئو در گفت و‎گو با سردبیر پایگاه آمریکایی هیل به تکرار اتهام زنی ها علیه ایران و چین پرداخت و از همکاری های مسکو و تهران در سوریه بشدت انتقاد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی وزارت خارجه آمریکا، باب کوساک سردبیر پایگاه هیل در بخشی از این مصاحبه درباره مواضع متفاوت آمریکا و روسیه در قبال ایران سوال کرد و نظر پامپئو را در این باره جویا شد.

این خبرنگار ارشد آمریکایی سوال کرد: شما در موضوع ایران، خیلی منتقد ایران بوده اید.

آیا روسیه در موضوع ایران، طرف ما قرار دارد؟ من می دانم که شما در حال فشار برای اعمال تحریم های بیشتر (علیه ایران) هستید .

وزیر خارجه آمریکا: از همکاری روسیه با ایران در سوریه متاسفیم پامپئو در پاسخ، بار دیگر به مواضع دولت سابق آمریکا در قبال امضای توافق هسته ای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تاخت و بر لزوم تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: خوب این را می دانید که تک تک کشورها شامل روسیه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را که تحریم های تسلیحاتی علیه ایران اعمال کرد و این کشور را از دسترسی به فروش یا خرید سیستم های تسلیحات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پامپئو: چین بزرگ ترین چالش امنیت ملّی آمریکاست / نگرانی از رفع تحریم تسلیحاتی ایران

پامپئو: چین بزرگ ترین چالش امنیت ملّی آمریکاست / نگرانی از رفع تحریم تسلیحاتی ایران