مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 04:252020-07-15بين الملل

عصائب: حفظ اقتدار عراق، فقط با اخراج نیروهای خارجی میسر است


دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» با تأکید بر لزوم انحصار ابزارهای قدرت در دست حکومت عراق، گفت که این مسئله جز با اخراج نیروهای خارجی امکان پذیر نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمود الربیعی سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق بار دیگر بر لزوم اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از خاک عراق تأکید کرد.

پس از ترور شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده فقید شاخه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رییس فقید سازمان الحشد الشعبی در حمله هوایی آمریکا، پارلمان عراق اواسط دی ماه 1398 مصوبه اخراج نظامیان تروریست آمریکایی را تصویب کرد.

با وجود گذشت هفت ماه از این مصوبه، آمریکایی ها با استفاده از نفوذ شخصیت های سیاسی وابسته به خود تا کنون مانع اجرای آن شده اند.

بارها رسانه ها و تحلیلگران عراقی از نقش منفی آمریکا در حمایت از تروریسم و ایجاد ناامنی در عراق انتقاد کرده اند.

الربیعی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: حفظ اقتدار حکومت، با انحصار استفاده ابزارهای قدرت توسط آن صورت می گیرد .

وی در ادامه تأکید کرد: این مسئله بدون تحقق استقلال کامل [عراق]، اخراج همه نیروهای خارجی از آن و بسط نفوذ خود در سراسر اراضی، حریم هوایی و گذرگاههای دریایی و زمینی امکان پذیر نیست .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عصائب: حفظ اقتدار عراق، فقط با اخراج نیروهای خارجی میسر است

عصائب: حفظ اقتدار عراق، فقط با اخراج نیروهای خارجی میسر است