مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 14:252020-07-14بين الملل

پنج سالگی توافق هسته ای ایران


غلامحسین دهقانی، سفیر ایران نزد اتحادیه اروپا، در مقاله ای که به مناسبت پنجمین سالگرد توافق برجام در سایت یورونیوز منتشر گردید، پایان احتمالی برجام را آغاز زوال چندجانبه گرایی و ضربه ای جدی به همگرایی اروپایی در عرصه سیاست خارجی ارزیابی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دهقانی در این نوشتار آورده است: پنجمین سالگرد توافق برنامه جامع اقدام هسته ای در 14 ژوییه در شرایطی سخت و نامطمئن رقم می خورد.

در سال های آینده وقتی تاریخ نگاران روایت این روزها را بازگو کنند، از پایان محتمل برجام به عنوان آغاز زوال چندجانبه گرایی و ضربه ای جدی به همگرایی اروپایی در سیاست خارجی یاد خواهند کرد.

اتحادیه اروپا به یمن برجام به دستآوردهایی در سیاست خارجی نائل شد که تا قبل از آن برای آنها قابل تصور هم نبود.

بویژه برای اتحادیه ای که اعتبار آن به عنوان یک بازیگر سیاست خارجی در گذشته و حال مورد شک و تردید بسیاری حتی در داخل محافل اروپایی بود.

از این لحاظ، برجام به طور کلی تکانه ای قابل توجه برای چندجانبه گرایی به وجود آورد و از دیدگاه اروپایی، نقطه عطفی جدی در دیپلماسی عدم اشاعه ای بویژه با نقش اتحادیه به عنوان هماهنگ کننده، محسوب می شود.

در 14 ژوییه شایسته بود که اتحادیه به خاطر نقش هماهنگی کننده در مذاکرات برجام مورد تحسین قرار گیرد، اما باید گفت اجرای بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنج سالگی توافق هسته ای ایران

پنج سالگی توافق هسته ای ایران