مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 08:502020-07-14اجتماعي

شکافتن قلب آسمان یزد با بلندترین مناره های جهان


مناره های مسجد جامع یزد از بلندترین مناره های جهان است که با ارتفاع بیش از 50 متر در آسمان یزد خودنمایی می کند و داستان ها و روایت های مرتبط با آن به ارزش تاریخی، - میراثی و فرهنگی اش افزوده است.

مسجد جامع کبیر یزد که به موزه معماری ایران شهرت دارد و از شاهکارهای تاریخی در قلب جهانشهر یزد است، مناره هایی دارد که با ارتفاع بیش از 50 متر، بلندترین مناره های مسجد در جهان هستند به طوری که از بالای این مناره ها می توان تمام شهر را نظاره کرد.

این مناره های بلند نه تنها از نظر معماری و کاشی کاری و ارتفاع حائز اهمیت هستند بلکه در مورد آن ها داستان ها و افسانه هایی وجود دارد که شنیدن آن ها بسیار جذاب است و اهمیت این جاذبه ی تاریخی را بیش از پیش هویدا می کند که داستان استاد و شاگرد، معروف ترین داستانی است که در مورد این دو مناره روایت می شود.

داستان از این قرار است که یکی از مناره ها توسط استاد و دیگری توسط شاگرد یک معمار یزدی ساخته می شود، استاد زمانی که از مناره شاگرد خود دیدن می کند متوجه می شود که شاگرد دو راه پله رفت و برگشت را درون مناره تعبیه کرده است اما استاد ناتوان از این نوع معماری، تنها یک مسیر را برای رفت و برگشت در مناره ساخته است و به همین دلیل بر فراز مناره رفته و خود را از آن به پایین می اندازد، البته شاکرد نیز به علت احترامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکافتن قلب آسمان یزد با بلندترین مناره های جهان

شکافتن قلب آسمان یزد با بلندترین مناره های جهان