مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 08:352020-07-14بين الملل

ایران همواره تنها راهکار حل بحران یمن را سیاسی می داند


جمهوری اسلامی ایران همواره تنها راهکار حل بحران یمن را سیاسی می داند و در این خصوص همکاری سازنده ای با طرف های ذی ربط یمنی و بین المللی برای طرح صلح یمن داشته است.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در چارچوب رایزنی های منطقه ای، روز جاری(سه شنبه) با هشام شرف عبدالله وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در خصوص آخرین تحولات منطقه ای و یمن از طریق ویدئو کنفرانس گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره تنها راهکار حل بحران یمن را سیاسی می داند و در این خصوص همکاری سازنده ای با طرف های ذی ربط یمنی و بین المللی برای طرح صلح یمن داشته است.

ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است تنها راه ثبات و استقرار یمن، حفظ تمامیت ارضی، وحدت میان گروه های یمنی و انجام گفتگوهای فراگیر سیاسی میان گروه ها و احزاب مختلف برای تشکیل دولت متحد و فراگیر است، زیرا یمن متعلق به همه گروه های یمنی است.

وی تداوم تجاوز و محاصره ظالمانه یمن توسط ائتلاف و توقیف کشتی های حامل مواد غذایی و سوخت در شرایط همه گیری ویروس کرونا را غیرقابل قبول دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران علی رغم ایجاد محدودیت ها و کارشکنی ها به اتخاذ تدابیر لازم به منظور ارسال کمک های انسانی جهت مقابله با گسترش ویروس کرونا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران همواره تنها راهکار حل بحران یمن را سیاسی می داند

ایران همواره تنها راهکار حل بحران یمن را سیاسی می داند