مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 06:402020-07-14سياسي

محوری ترین، ادب زیارت/ اهمیت زیارت اهل بیت در اندیشه تشیع


یکی از مهم ترین آداب زیارت، درک این واقعیت است که امام زنده و حی است و به احوالات ما آگاهی کامل دارد.

- خبرگزاری مهر ، گروه دین و اندیشه- محمدعلی کمالی نسب: زیارت ائمه اطهار(علیهم السلام) یکی از مهم ترین حقوقی است که ایشان بر گردن شیعیان و پیروان خویش دارند، آنچنان که امام رضا(ع) در حدیثی به این نکته اشاره کرده و می فرمایند: هریک از امامان معصوم(علیهم السلام) بر گردن دوستان و شیعیان خود پیمان و عهدی دارند و وفای کامل به آن پیمان و ادای نیکوی آن عهد، زیارت مرقدهای مطهر آنان است.

پس هر کس از سر میل و رغبت به زیارت و اعتقاد به آن چه آنان گرایش داشتند، به زیارت بشتابد، روز قیامت ائمه(علیهم السلام) شفیعان او خواهند بود.

[1] برای به جای آوردن این حق لازم است که آداب آن نیز مراعات شود، از این رو در کتاب های ادعیه و زیارات آداب زیادی برای حضور در مرقد نورانی ائمه اطهار(علیهم السلام) بیان شده است، که در این میان یکی از مهم ترین آداب زیارت، درک این واقعیت است که امام زنده و حی است و به احوالات ما آگاهی کامل دارد.

آنچنان که در اذن ورود به این حرم های نورانی این گونه وارد شده است که خطاب به حضرات معصومین(علیهم السلام) بگوییم: أَللَّهُمَّ إِنّی أَعْتَقِدُ حُرْمَهَ صاحِبِ هذَا الْمَشْهَدِ الشَّریفِ فی غَیْبَتِهِ کَما أَعْتَقِدُها فی حَضْرَتِ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محوری ترین، ادب زیارت/ اهمیت زیارت اهل بیت در اندیشه تشیع

محوری ترین، ادب زیارت/ اهمیت زیارت اهل بیت در اندیشه تشیع