مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 04:502020-07-14پزشكي

یک پنجم فوتی های روزانه کشور ناشی از کرونا است


معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یک پنجم فوتی‎ های روزانه کشور مربوط به بیماران کرونایی است و این زنگ خطری جدی و نگران کننده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«نابناک»، ایرج حریرچی روز سه شنبه در جلسه اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا در همدان بیان کرد: روزانه حدود یک هزار و 50 نفر در کشور جان خود را از دست می دهند که بیش از 200 تن از آنها بیماران کرونایی هستند.

وی ادامه داد: هر چند بیشتر فوتی های ویروس کرونا را افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای تشکیل می دهند اما در صورت نبود این ویروس این طیف از افراد تا چندین سال دیگر عمر می کردند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: امید به زندگی در کشور بالای 70 سال است و کسی که به سن 60 سال می رسد 22 سال دیگر امید به زندگی دارد.

حریرچی درباره عوامل موثر در بروز کرونا گفت: یکی از عوامل ابتلا به کرونا مسافرت ها است که طبق بررسی های صورت گرفته ساکنان استان های قرمز کرونایی برای دوری از این بیماری بیشتر سفر می روند.

وی ادامه داد: این قبیل مسافرت ها به مثابه بمب ساعتی است چرا که این افراد بیشتر استان های سفید را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند.

حریرچی افزود: سلامت مردم در کنار معیشت بسیار با اهمیت است و براساس آمارهای موجود حدود هشت درصد مبتلایان به کرونا در همدان ناشی از تماس ها و درگیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک پنجم فوتی های روزانه کشور ناشی از کرونا است

یک پنجم فوتی های روزانه کشور ناشی از کرونا است