مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 04:052020-07-14پزشكي

ماسک از هر واکسنی برای پیشگیری از کرونا موثرتر است


رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ماسک از هر واکسنی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید19 موثرتر است و تا 95 درصد از ابتلا به این بیماری جلوگیری می‌کند.

کیانوش جهانپور در گفت وگو با ایرنا افزود: راههای پیشگیری از بیماری کووید 19 در همه دنیا چیزی به جز شست وشوی مداوم دست با آب و صابون، پرهیز از حضور در اجتماعات غیر ضروری، فاصله گذاری فیزیکی دقیق و مهمترین آنها استفاده همگانی از ماسک به خصوص در هنگام حضور در اماکن عمومی نیست.

وی با اشاره به تاثیر واکسن در پیشگیری از بیماری ها گفت: هنوز واکسن بیماری کووید19 تولید نشده اما حتی اگر هم تولید شود مانند واکسن آنفلوانزا اثربخشی آن نسبی است.

در دنیا هر سال عده زیادی واکسن آنفلوانزا را تزریق می کنند که ممکن است 40 تا حداکثر 50 درصد مصونیت نسبی موقت برای افراد ایجاد کند.

جهانپور ادامه داد: تلاش هایی که در بسیاری از نقاط دنیا از جمله ایران برای ساخت واکسن کووید19 در حال انجام است در خوشبینانه ترین حالت اگر باید دستاوردی داشته باشد، می تواند حدود 70 تا 75 درصد در پیشگیری از این بیماری موثر باشد اما با استفاده از ماسک در سطح جامعه و رعایت اصول بهداشتی مثل رعایت فاصله گذاری و شست و شوی مداوم دست ها می توانیم بالای 80 درصد و حتی تا 90 و 95 درصد از خود و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماسک از هر واکسنی برای پیشگیری از کرونا موثرتر است

ماسک از هر واکسنی برای پیشگیری از کرونا موثرتر است