مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 02:452020-07-13بين الملل

ترکیه: اروپا در قبال لیبی برخورد دوگانه دارد


وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای با انتقاد از عملکرد کشورهای اروپایی در قبال بحران لیبی، اتحادیه اروپا را به اتخاذ سیاست های دوگانه در قبال این کشور جنگ زده متهم کرد.

- وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای با انتقاد از عملکرد کشورهای اروپایی در قبال بحران لیبی، اتحادیه اروپا را به اتخاذ سیاست های دوگانه در قبال این کشور جنگ زده متهم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از نووستی، این بیانیه در واکنش به اظهارات اخیر جوزپ بورل، رییس سیاست خارجه اروپا صادر شد.

حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه روز دوشنبه در این بیانیه اعلام کرد: اگر اتحادیه اروپا واقعا تمایل دارد در حل مسالمت آمیز بحران لیبی مشارکت کند باید از معیارهای دوگانه درباره عملیات ایرینی دست بردارد و از دولت مشروع لیبی حمایت کند.

وی افزود: ترکیه از همان آغاز بحران در لیبی اعلام کرد که هیچ راهکار نظامی برای بحران این کشور وجود ندارد و در تلاش های بین المللی برای احیای روند صلح در لیبی مشارکت کرد.

این اظهارات آکسوی در پی آن ایراد شد که جوزپ بورل در اظهاراتی پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه درباره تضمین نظارت بر ممنوعیت تسلیحاتی لیبی اجماع نظر دارد و از ترکیه خواست به این ممنوعیت پایبند باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه: اروپا در قبال لیبی برخورد دوگانه دارد

ترکیه: اروپا در قبال لیبی برخورد دوگانه دارد