مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 07:452020-07-13اقتصادي

4 تصفیه خانه فاضلاب تا پایان سال در غرب تهران به بهره برداری می رسد


وزیر نیرو با بیان اینکه 12تصفیه خانه برای تهران در نظر گرفته شده است، گفت: 6واحد تصفیه خانه در مدار قرار دارد و 4 واحد تا پایان سال در غرب تهران افتتاح می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرری، رضا اردکانیان وزیر نیرو ظهر امروز در آیین شروع عملیات اجرایی فاز 7 و 8 تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران که در محل مرکز تصفیه خانه جنوب تهران برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما در زمانی که جمعیتش 40 درصد جمعیت فعلی بود و صادرات و درآمدها در مضیقه نبود تعداد تصفیه خانه ها به تعداد 4 عدد در سطح کشور بود؛ هرچند سطح دانش فعلی قابل مقایسه با آن زمان نیست.

وی افزود: در طول چهل سال 242 تصفیه خانه فاضلاب در کشور افتتاح شده و در مدت 96 ماه دولت فعلی 96 واحد به بهره برداری رسیده است.

  وزیر نیرو با اشاره به اینکه کشور ما خشک و نیمه خشک است، گفت: تصفیه خانه ها منبع آب در کشور هستند و صنایع نیز به سمت استفاده از این منبع مطمئن رو می آورند.

اردکانیان با بیان اینکه زمانی بنا به ضرورت از آب شرب برای کشاورزی استفاده کردیم و امروز می توانیم با پسآب های تصفیه شده جبران کنیم، تصریح کرد: با شهرداری توافق شده است که 240میلیون مترمکعب  آب شرب با کیفیت در فضای سبز استفاده نشود و چاه هایی که برای آبیاری فضای سبز بوده بسته و به این ترتیب فرونشست زمین متوقف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 تصفیه خانه فاضلاب تا پایان سال در غرب تهران به بهره برداری می رسد

4 تصفیه خانه فاضلاب تا پایان سال در غرب تهران به بهره برداری می رسد