مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 06:252020-07-13اقتصادي

31 هکتار از باغات زیر کشت پسته است/پیش بینی برداشت 16 تن محصول


رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر 31 هکتار از اراضی استان زیر کشت محصول پسته قرار گرفته که 16 هکتار آن بارور و 15 هکتار آن نیز به سن باردهی نرسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمدفرید سپری اظهار داشت: نخستین قدم برای احداث باغ های پسته شناخت دقیق از شرایط آب و هوایی منطقه است و انجام هرگونه فعالیتی باید با آگاهی از وضعیت اقلیمی مناطق صورت پذیرد در غیر این صورت سرمایه گذاری، با ریسک پذیری زیادی همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیشترین رقم کشت شده پسته در استان از نوع اکبری است، افزود: باغات پسته بعد از هفت تا هشت سال رشد وارد فاز باردهی می شوند چرا که سن باردهی این محصول طولانی است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته 16 تن پسته از سطح باغات استان برداشت شد، ادامه داد: توصیه می شود باغداران استان در صورت داشتن اراضی با محدودیت آبی و مناسب جهت کشت پسته به کاشت این محصول رویی آوردند.

سپری با بیان اینکه بیشتر باغات بارور بسته این استان هم اکنون به سن شش سالگی یا همان سن اقتصادی رسیده اند، یادآور شد: میانگین تولید این محصول در استان حدود یک تن در هر هکتار است و انتظار می رود با توجه به ورود به سن اقتصادی این میانگین افزایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

31 هکتار از باغات زیر کشت پسته است/پیش بینی برداشت 16 تن محصول

31 هکتار از باغات زیر کشت پسته است/پیش بینی برداشت 16 تن محصول