مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 04:352020-07-13بين الملل

«الاخبار»؛ افشای تحرکات چندین ساله ترکیه در شمال لبنان برای بسط نفوذ


یک روزنامه لبنانی ضمن افشای نقش ترکیه در اتفاقات شمال لبنان، به بررسی و تشریح اقدامات این کشور برای گسترش نفوذ در لبنان در قالب برنامه های مختلف پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد فهمی وزیر کشور لبنان هفته گذشته از نقش ترکیه در آشوب های اخیر لبنان سخن گفت و اعلام کرد، چند نفر سوار بر یک هواپیمای ترکیه ای با چندین میلیون دلار بازداشت شده اند.

روزنامه الاخبار در گزارشی به همین موضوع پرداخت و نوشت، ترکیه در لبنان سازوکاری هوشمند در پیش گرفته تا در روشی شبیه به نظریه تمکین (توانمندسازی) اخوان المسلمین، نفوذ خود در طرابلس و شمال لبنان را گسترش دهد.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه حدود ده سال پیش سفر خود به لبنان را از روستای الکواشره عکار (در مرز لبنان وسوریه) آغاز کرد و در این ده سال تحولات زیادی رخ داد اما موضوع ثابت این است که نقش ترکیه در لبنان بیشتر شده است.

در ادامه این گزارش آمده، طی ماه های گذشته مطالب زیادی در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه ها درباره نقش ترکیه در حوادث شمال لبنان منتشر شد و اتهامات امنیتی علنی علیه ترکیه و اطلاعات این کشور مطرح شد که آخرین آنها اشاره محمد فهمی به دست داشتن طرفی خارجی در این حوادث بود؛ هر چند صراحتاً نام ترکیه را ذکر نکرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«الاخبار»؛ افشای تحرکات چندین ساله ترکیه در شمال لبنان برای بسط نفوذ

«الاخبار»؛ افشای تحرکات چندین ساله ترکیه در شمال لبنان برای بسط نفوذ