مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 13:252020-07-12اقتصادي

ساخت یک میلیون خانه در سال واقع بینانه نیست


یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه تولید یک میلیون خانه در سال نیاز به 250 هزار میلیارد تومان نقدینگی دارد گفت: کل بودجه عمرانی دولت کمتر از 50 هزار میلیارد تومان است؛ - یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه تولید یک میلیون خانه در سال نیاز به 250 هزار میلیارد تومان نقدینگی دارد گفت: کل بودجه عمرانی دولت کمتر از 50 هزار میلیارد تومان است؛ لذا صحبت از طرح های بزرگ مقیاس مسکن در حد شعار خواهد بود و قابلیت تحقق ندارد.

مهدی سلطان محمدی در گفت وگو با ایسنا درباره طرح مجلس و دولت برای احداث شش میلیون واحد مسکونی طی شش سال اظهار کرد: این برنامه هنوز مصوب نشده و طبیعتاً تا اجرا نیاز به چکش کاری های زیادی دارد اما این برنامه با آرزوها و آرمان های ما متفاوت است.

ساخت یک میلیون مسکن حداقل 250 هزار میلیارد تومان سرمایه می خواهد وی افزود: اگر حتی هزینه زمین و عوارض را حذف کنیم احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی 75 متری دست کم به 250 هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.

این را با حجم کل بودجه عمرانی دولت که زیر 50 هزار میلیارد تومان است مقایسه کنید.

دولت به دلیل کاهش درآمدهای نفتی، کاهش صادرات و رکود ناشی از کرونا دچار کمبود منابع شده و نوساناتی که در بازارهای مسکن، بورس، ارز و طلا می بینیم در واقع انعکاسی از خشکی منابع دولتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت یک میلیون خانه در سال واقع بینانه نیست

ساخت یک میلیون خانه در سال واقع بینانه نیست