مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 13:152020-07-12سياسي

بازنگری قانون انتخابات در دستور کار مجلس قرار گیرد


رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی بر لزوم بازنگری در قانون انتخابات توسط مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام امیدرضا مبارک آبادی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت 26 تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان با اشاره به تاریخچه تأسیس شورای نگهبان اظهار کرد: شورای نگهبان به حکم امام خمینی (ره) در اسفند ماه 1358 تشکیل و با انتخاب شدن فقهای آن به صورت رسمی از تیرماه سال 59 فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی است که در قانون اساسی جایگاه ویژه ای برای آن تعریف شده است.

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی یکی از وظایف شورای نگهبان را نظارت بر انتخابات برشمرد و گفت: ضرورت تغییر و اصلاح قانون انتخابات در کشور مهم است.

مبارک آبادی افزود: قانون انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی در کشور مربوط به دهه 60 است و در حال حاضر چندان کارآمد نیست و اصلاح آن باید در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

به گفته وی یکی از شاخصه های حضور در انتخابات برخورداری از مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد است این در حالی است که نام نویسی عموم مردم در انتخابات تنها با شرایط برخورداری از مدرک تحصیلی، هزینه های بسیار زیادی بر نظام تحمیل می کند که در این راستا اصلاح ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازنگری قانون انتخابات در دستور کار مجلس قرار گیرد

بازنگری قانون انتخابات در دستور کار مجلس قرار گیرد