مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 07:552020-07-12سياسي

مرکز پایش و مهار آتش سوزی جنگل ها در کشور تشکیل شود


به دنبال وقوع آتش سوزی های مکرر در عرصه های منابع طبیعی کشور، رییس انجمن اعضای هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع ضمن انتقاد از عملکرد دستگاه های مسئول در این زمینه در نامه ای به رییس جمهور خواستار تشکیل مرکزی برای پایش و مهار آتش سوزی جنگل ها و مراتع در کشور شد.

- به دنبال وقوع آتش سوزی های مکرر در عرصه های منابع طبیعی کشور، رییس انجمن اعضای هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع ضمن انتقاد از عملکرد دستگاه های مسئول در این زمینه در نامه ای به رییس جمهور خواستار تشکیل مرکزی برای پایش و مهار آتش سوزی جنگل ها و مراتع در کشور شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا در نامه سید موسی صادقی به رییس جمهور آمده است: به دلیل قرار گرفتن کشور روی کمربند خشک کره زمین، محدودیت ها و چالش های زیادی در زمینه منابع طبیعی (جنگل ها و مراتع) ایجاد شده است.

کمبود بارندگی سالیانه و گرم بودن محیط از محدودیت های استقرار پوشش گیاهی در این سرزمین است.

از طرفی دیگر این موقعیت جغرافیایی باعث ایجاد چالش های محیطی بزرگ و زیاد زیست - محیطی مانند تغییر اقلیم و پیامدهای آن (بروز طوفان های ریزگرد، فرونشست زمین به دلیل کاهش سطح سفره های آب زیرزمینی، سیل های ویرانگر در زمان ترسالی ها و آتش سوزی های پی در پی و ویرانگر در عرصه جنگل ها و مراتع) شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز پایش و مهار آتش سوزی جنگل ها در کشور تشکیل شود

مرکز پایش و مهار آتش سوزی جنگل ها در کشور تشکیل شود