مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 14:452020-07-11بين الملل

رییس جمهور «مالی »درصدد آرام کردن تنش اعتراضات در کشورش برآمد


رییس جمهور کشور آفریقایی مالی به دنبال اعتراضات ضد حکومتی خونبار روز گذشته در پایتخت این کشور از تلاش خود برای ادامه گفت وگو با مخالفان و آرام کردن اوضاع گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ابراهیم بوبکر کیتا رییس جمهور مالی به دنبال تظاهرات ضد دولتی روز گذشته در باماکو پایتخت این کشور که یک کشته و 20 زخمی برجای گذاشت بر تمایل خود برای ادامه گفت وگو و آرام کردن اوضاع تاکید کرد.

کیتا در بیانیه ای با اشاره به اینکه برآوردهای خسارات جانی و مالی ناشی از اعتراضات اخیر در کشورش در حال انجام است، افزود: ما می خواهیم امنیت اموال، شهروندان و نهادها مصون بماند و در عین حال مایل به ادامه گف وگو و آرامش اوضاع هستیم .

تظاهرات روز جمعه در باماکو سومین تظاهرات بزرگ در این شهر طی کم تر از دو ماه اخیر بود که توسط ائتلاف معارضانی ساماندهی شد، ائتلافی که که مرکب از شخصیت هایی دینی، سیاسی و نهادهای جامعه مدنی در مالی است که  با حکومت کیتا که از سال 2013 بر سر قدرت است، مخالفند.

تظاهرات کنندگان دیروز به ساختمان مجلس ملی این کشور حمله کردند و دفاتر، اسناد و اسباب و اثاثیه آنجا را تخریب کردند که در نتیجه نیروهای امنیتی مجبور به تیراندازی شدند و گزارش های غیررسمی شمار تلفات تیراندازی نیروهای حکومتی را بیش از این اعلام کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور «مالی »درصدد آرام کردن تنش اعتراضات در کشورش برآمد

رییس جمهور «مالی »درصدد آرام کردن تنش اعتراضات در کشورش برآمد