مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 11:052020-07-11پزشكي

شهروندان کرمانشاهی از مراکز غیرمجاز گوشت خرید نکنند/ قربانی تب کریمه کنگو نشویم


شاهرخ یارویسی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص تب کریمه کنگو، اظهار داشت: تب کریمه کنگو یک بیماری خونریزی دهنده تب دار حاد است که به وسیله کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می شود.

وی با اشاره به شیوع این بیماری در فصول گرم سال، گفت: معمولا این بیماری از اواخر فروردین ماه تا اواخر شهریورماه، زمان رشد و تکثیر کنه ها شیوع می یابد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه این بیماری بومی هم در کشور و هم در استان وجود دارد، گفت: دام ها علائم خاصی از این بیماری ندارد و شناخت از بروز این بیماری تنها در جمعیت انسانی است.

وی اضافه کرد: بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی هر کانونی از این بیماری را به اداره کل دامپزشکی اعلام کند حتما نسبت به سم پاشی دام و جایگاه دام های آن منطقه اقدام خواهیم کرد.

یارویسی از دامداران و جمعیت روستایی استان خواست نسبت به سم پاشی جایگاه دام خود اقدام کنند و مستقما به کنه روی دام دست نزنند و همچنین در هنگام ذبح دام حتما دستکش، چکمه و روپوشی را بپوشند چون ترشحات دام آلوده برای انسان بسیار خطرناک است.

وی در ادامه به مردم توصیه کرد، حتما گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با داشتن مهر تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشتی که در معابر و کوچه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهروندان کرمانشاهی از مراکز غیرمجاز گوشت خرید نکنند/ قربانی تب کریمه کنگو نشویم

شهروندان کرمانشاهی از مراکز غیرمجاز گوشت خرید نکنند/ قربانی تب کریمه کنگو نشویم