مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 06:552020-07-11سياسي

هاشمی: اختیار داشتم دو هفته تعطیل می کردم


رییس شورای شهر تهران می گوید اگر در مقابله با کرونا در تهران اختیار داشت، فعالیت ها را تا دو هفته تعطیل می کرد و محدودیت ها را آنقدر ادامه می داد تا آمارها رو به افول برود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با روزنامه جام جم به این سوال که اگر برای مدیریت بحران کرونا در پایتخت دارای اختیار لازم بود، چه می‌کرد، پاسخ داد.

مشروح این گفتگو را در ادامه می‌خوانیم.

به‌تازگی اعلام کرده‌اید تهران باید دوهفته قرنطینه شود، یعنی اوضاع تا این حد خراب است؟ما در ابتدای شناسایی کرونا در کشور و بعد از اوج‌گیری بیماری در ماه اسفند، با ایجاد محدودیت‌هایی که در فروردین اعمال کردیم و با تبلیغاتی که انجام شد و البته تعطیلات عید نوروز که به کمک آمد، توانستیم آمار ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری را کم کنیم.

در واقع تا پایان فروردین و اوایل اردیبهشت تجربه خوبی به دست آوردیم و عملکرد موفقی داشتیم، ولی به دلیل مسائل اقتصادی و تصمیم دولت به بازگشایی کسب‌وکارها، این دستاوردها ضعیف شد.

یادتان هست که رییس جمهور در هر جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی بخشی از فعالیت‌های اقتصادی را مجاز اعلام می‌کرد تا کم‌کم کار به بازگشایی مساجد و صحن‌ها و در نهایت حذف همه محدودیت‌ها رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هاشمی: اختیار داشتم دو هفته تعطیل می کردم

هاشمی: اختیار داشتم دو هفته تعطیل می کردم