مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 05:452020-07-11اقتصادي

صنایع تبدیلی حلقه مفقوده اقتصاد کشاورزی/ سود هنگفت دلالان از خام فروشی محصولات


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، اقتصاد آذربایجان غربی با توجه به امرار و معاش 37 درصد از مردم استان از بخش کشاورزی، دارا بودن رتبه های برتر در زمینه تولید محصولات استراتژیک از جمله سیب، انگور، چغندرقند، عسل و سایر اقلام، بر پایه کشاورزی بنا شده است، اقتصادی که به دلیل غفلت از ظرفیت ها و توانمندی های کم نظیر در زمینه صنایع تبدیلی تاکنون چندان رونقی نداشته و سود چندانی عاید مردم این منطقه نکرده است.

نبود صنایع تبدیلی متناسب با میزان تولیدات در حوزه کشاورزی زحمات کشاورزان را هدر داده و باعث می شود سود اصلی عاید دلالی شود که این محصول را با قیمت ارزان از کشاورزان استان خریداری می کنند.

آذربایجان غربی با تولید سالانه 115 هزار و 700 تن کنسانتره از انواع میوه جات و تولید نزدیک 60 درصد از نیاز کشور در این بخش یکی از استان های پیشتاز بوده و با توجه به مزیت هم مرزی با سه کشور خارجی علاوه بر مصرف داخلی نقش مهمی در صادرات کنسانتره به کشورهای همسایه را ایفا می کند.

صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی که به فرآوری مواد نباتی، زراعی، باغی، شیلاتی، دام و طیور  می پردازد از جمله صنایعی است که می تواند نقش و تاثیر بسیاری در ابعاد مختلف بر بخش کشاورزی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع تبدیلی حلقه مفقوده اقتصاد کشاورزی/ سود هنگفت دلالان از خام فروشی محصولات

صنایع تبدیلی حلقه مفقوده اقتصاد کشاورزی/ سود هنگفت دلالان از خام فروشی محصولات