مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 تیر 1399 ساعت 13:552020-07-10اقتصادي

مجلس به دنبال پیچیدن نسخه دوم مسکن مهر!


نسخه دوم طرح مسکن مهر با تسهیلات 9 درصد که اخیراً از طرف مجلس پیچیده شده بنا به گفته کارشناسان نباید دولت را درگیر یک پروژه فرسایشی دیگر کند، - نسخه دوم طرح مسکن مهر با تسهیلات 9 درصد که اخیراً از طرف مجلس پیچیده شده بنا به گفته کارشناسان نباید دولت را درگیر یک پروژه فرسایشی دیگر کند، اما اگر از تعهد نظام بانکی برای اختصاص 20 درصد تسهیلات به حوزه مسکن فراتر نرود می تواند ساخت و ساز بخش خصوصی را راه بیندازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس از پروژه یک میلیون واحدی، ذیل طرح اقدام ملی مسکن سخن می گویند که قرار است با استفاده از منابع بانک مرکزی اجرا شود.

با اینکه هنوز جزییات این برنامه که گفته می شود جامعه هدف آن دهکهای پایین خواهد بود، ارائه نشده و قرار است یکشنبه چگونگی تامین منابع مالی آن نهایی شود، گزارش ها حاکی از آن است که برای این پروژه وام 9 درصد در نظر گرفته شده است؛ تسهیلاتی که بنا به گفته کارشناسان نه تنها فشار به منابع بانک مرکزی را به دنبال دارد، بلکه منجر به بروز تورم خواهد شد که مخاطبان اصلی این واحدها یعنی متقاضیان واقعی مسکن باید رنج آن را تحمل کنند.

با این وجود سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی طی سال های گذشته روند نزولی داشته و یکی از دلایل رکود ساخت و ساز، تمایل بانکها برای پرداخت وامهای سهل الوصول و کوتاه مدت ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس به دنبال پیچیدن نسخه دوم مسکن مهر!

مجلس به دنبال پیچیدن نسخه دوم مسکن مهر!