مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 تیر 1399 ساعت 12:352020-07-10بين الملل

آمریکا با وجود مخالفت چین به تایوان تجهیزات موشکی می فروشد


درحالی که روابط واشنگتن و پکن به پایین ترین سطح از زمان برقراری مناسبات رسمی در 4 دهه گذشته رسیده است، آمریکا در اقدامی دیگر که خشم چین را به دنبال دارد ، با فروش محموله بزرگی از تجهیزات و تسلیحات موشکی به تایوان موافقت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا روزنامه تایوان نیوز روز جمعه گزارش کرد این محموله تسلیحاتی که برای بالا بردن توان سامانه های موشکی تایوان است ، ارزشی در حدود 620 میلیون دلار دارد.

همزمان وزارت دفاع تایوان این فروش تسلیحاتی را مورد استقبال قرار داده و آن را نشانه ای از حمایت آمریکا از تبادلات دفاعی دو طرف دانسته و افزوده است که این باعث ارتقای توان تایوان برای مقابله با تهدیدهای منطقه ای می شود.

اکنون یکی از حساسترین دوران ها برای فروش تسلیحات به تایوان محسوب می شود زیرا روابط چین و آمریکا به دلیل شیوع کرونا، مداخله آمریکا در امور داخلی چین از جمله هنگ کنگ و سین کیانگ، تحریم شماری از مقام های ارشد امنیتی چین و برگزاری رزمایش در دریای جنوبی بشدت تیره و پرتنش شده است.

نهاد ریاست جمهوری تایوان نیز در بیانیه ای آورده است که سامانه های موشکی پاتریوت این جزیره که شامل موشک های زمین به هوا است با وجود این تسلیحات و تجهیزات جدید ارتقا پیدا خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا با وجود مخالفت چین به تایوان تجهیزات موشکی می فروشد

آمریکا با وجود مخالفت چین به تایوان تجهیزات موشکی می فروشد