مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 تیر 1399 ساعت 09:152020-07-10سياسي

اشیاء باستانی متعلق به ایران از اتریش به کشور بازگردانده می شود


اشیاء باستانی متعلق به ایران پنجشنبه 19 تیر ماه طی تشریفات قانونی به نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتریش تحویل داده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، تعدادی از اشیای باستانی متعلق به ایران که توسط افراد سودجو به طور غیر قانونی به خارج از ایران و به کشور اتریش قاچاق شده بود، طی توافقنامه معاضدت قضایی بین دو کشور و با همکاری اینترپل اتریش و پلیس بین الملل جمهوری اسلامی ایران در تاریخ پنجشنبه 19 تیر ماه 1399 طی تشریفات قانونی به نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتریش تحویل داده شد.

در جلسه استرداد اشیاء فوق رییس اداره آگاهی و رییس بخش جنایی و سرقت پلیس شهر وین حضور داشتند.

نماینده کشورمان در این مراسم ضمن تشکر از مساعدت و همکاری پلیس و دادستانی اتریش برای کشف و بازگرداندن این اشیاء باستانی به موطن خود، همکاری های فوق را نشانه عمق روابط دوستانه تاریخی و فرهنگی دو کشور دانسته و خواستار گسترش این قبیل همکاری ها شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی اردیبهشت کاه سال جاری درباره کشف این اشیاء گفته بود: در آذر سال 1398 از طریق تماس تلفنی رییس اینترپل ایران، موضوع کشف و توقیف تعدادی از اشیای باستانی با منشأ ایران در محتویات لوح فشرده موجود در صندوق امانات یکی از اتباع ایرانی در کشور اتریش، به اطلاع معاو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشیاء باستانی متعلق به ایران از اتریش به کشور بازگردانده می شود

اشیاء باستانی متعلق به ایران از اتریش به کشور بازگردانده می شود