مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 تیر 1399 ساعت 08:452020-07-10بين الملل

افشای اسناد محرمانه پنتاگون درباره مسمومیت نظامیان آمریکایی در ازبکستان


قانونگذارانی از جانب دو حزب اصلی آمریکا مجموعه ای از اسناد از حالت طبقه بندی خارج شده وزارت امور خارجه این کشور را منتشر کردند که نشان می دهد سربازان آمریکایی که بعد از حملات 11 سپتامبر 2001 در یک پایگاه نظامی در ازبکستان مستقر بودند احتمالا در معرض خطر .

- قانونگذارانی از جانب دو حزب اصلی آمریکا مجموعه ای از اسناد از حالت طبقه بندی خارج شده وزارت امور خارجه این کشور را منتشر کردند که نشان می دهد سربازان آمریکایی که بعد از حملات 11 سپتامبر 2001 در یک پایگاه نظامی در ازبکستان مستقر بودند احتمالا در معرض خطر مسمومیت و دیگر خطرات مربوط به سلامتشان قرار گرفته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از سی ان ان، پایگاهی که در این اسناد از آن یاد شده پایگاه هوایی کارشی – خان آباد واقع در جنوب ازبکستان است؛ پایگاهی که در اصل یک تاسیسات نظامی مربوط به شوروی سابق بوده و اغلب از آن با نام پایگاه K2 یاد شده است.

این پایگاه در زمان جنگ آمریکا علیه القاعده و طالبان در افغانستان نقش لجستیکی مهمی را برای ارتش آمریکا ایفا کرد.

از 2001 تا 2005 هزاران سرباز آمریکایی در آنجا مستقر شدند تا اینکه اسلام کریموف رییس جمهور سابق ازبکستان بعد از انتقادهای آمریکا از سرکوب اعتراضات در کشورش و همچنین سوابق حقوق بشری آن پرسنل آمریکایی را از کشور خود اخراج کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای اسناد محرمانه پنتاگون درباره مسمومیت نظامیان آمریکایی در ازبکستان

افشای اسناد محرمانه پنتاگون درباره مسمومیت نظامیان آمریکایی در ازبکستان