مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 04:552020-07-09سياسي

سکوت مسئولان محیط زیست و جنگل ها در مقابل آتش سوزی زاگرس


نماینده استان کهگیلویه و بویر احمد، گفت: نفس های قلب زاگرس و طبیعت بکر آن به شماره افتاده در حالی که دو سازمان محیط زیست و جنگل ها ساکت مانده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فرزاد آذریان، صبح پنج شنبه در سی و سومین اجلاس رسمی شورای استان ها با اشاره به اینکه دامنه های زاگرس یکی از حیاتی ترین و ارزشمندترین سرمایه های کشور به حساب می آید، افزود: استان ما در جنوب این رشته کوه قرار گرفته و با وجود اینکه در یکی از غنی ترین زیستگاه های کشور واقع شده اما مردم این استان محرومند.

وی با اشاره به آتش سوزی های اخیر در منطقه حفاظت شده خاییز، گفت: این بحران حاصل بی تدبیری مسئولان است که بی توجه به این میراث هستند و باعث مورد چپاول و اختلاس قرار گرفتن رویشگاههایی شده که صدها گونه های گیاهی و پناهگاه حیوانات نادر است را در خود جای داده است.

آذریان نگاه بی تفاوت مدیران کشوری که این شکوه و عظمت را درک نکرده اند دلیل نابودی این میراث گرانبها دانست و ابراز داشت: در دو سال اخیر بخش عظیمی از جنگل های زاگرسی طعمه آتش سوزی های پی در پی شده و متاسفانه مردم با دستان خالی به مصاف آتش می رفتند.

وی کمبود نیروهای محیط بان، نبود تجهیزات اطفا حریق و بالگرد امدادی را از جمله دلایل ورود خسارت گسترده به میراث طبیعی این منطقه عنوان کرد و گفت: نفس های قلب زاگرس و طب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکوت مسئولان محیط زیست و جنگل ها در مقابل آتش سوزی زاگرس

سکوت مسئولان محیط زیست و جنگل ها در مقابل آتش سوزی زاگرس