مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 04:502020-07-09پزشكي

با اهدای پلاسما به نجات بیماران کرونایی کمک کنند


مدیرکل انتقال خون استان البرز گفت: بهبود یافتگان کرونا می توانند 28 روز پس از بهبودی پلاسمای خون خود را به بیماران بدحال کرونایی اهدا کنند.

- میرمحمدعلی حسینی، مدیرکل انتقال خون استان البرز، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از کرج، گفت: پلاسما بدن بهبود یافتگان کوید 19 دارای آنتی بادی است که در بهبود بیماران کرونایی تأثیر زیادی دارد و می تواند التیام بخش جان این بیماران چشم انتظار باشد.

مدیرکل انتقال خون استان البرز ادامه داد: در نتیجه افراد بهبود یافته کرونایی 28 روز بعد از بهبود می توانند به مرکز انتقال خون البرز واقع در چهارراه گلزار مراجعه کرده و با اهدای 500 سی سی از پلاسمای خود حیات دو باره ای به بیماران بد حال کرونایی اهدا کنند.

حسینی اضافه کرد: اهدای پلاسما هیچ گونه عارضه و خطری برای فرد ندارد بلکه می توانند بعد از 28 روز از اولین اهدای پلاسما اول دوباره پلاسما اهدا کنند.

وی یادآور شد: شرایط اهدا مثل شرایط اهدای خون است و افراد سالم در سنین 18 تا 85 سالگی می توانند اهدای پلاسما داشته باشند.

به گفته این مقام مسؤول برگه ترخیص افراد بهبود یافته از بیمارستان و کارت ملی برای دریافت پلاسما کافی است.

خیرین زمین بدهند فردیس صاحب مرکز انتقال خون می شود مدیرکل انتقال استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرستان فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با اهدای پلاسما به نجات بیماران کرونایی کمک کنند

با اهدای پلاسما به نجات بیماران کرونایی کمک کنند