مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 04:452020-07-09سياسي

بهانه ها برای وجود انحصار در مجوز وکالت را نمی پذیرم/ ورود مجلس برای شکست انحصار


نماینده مردم فارسان ، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس با انتقاد از انحصار در صدور پروانه وکالت، گفت: قطعا یکی از موضوعات مهم در مجلس، همین بحث انحصار است که برای اصلاح قوانین آن اقدام خواهیم کرد.

- قدرت الله حمزه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با انتقاد از انحصار در خصوص پروانه کار وکلا گفت: انحصار در هر زمینه ای که حاصل شود، ناپسند است و موجب خسارت می شود؛ به عبارتی در جاهای مختلف و حوزه های گوناگون تا رقابت وجود نداشته باشد، شفافیت و پیشرفت نیز نخواهد بود.

عضو کمیسیون داخلی و امور شوراهای مجلس ادامه داد: برای مثال چرا وضعیت خودرو در کشور ما اینطور است و رقابت و پیشرفتی وجود ندارد؟ هر کجا که انحصار باشد، اگر هم فساد صورت نگیرد باز هم خدمت رسانی قابل قبولی به مردم ارائه نمی شود، موضوع پروانه کار وکلا نیز مستثنی از این قاعده نیست.

وی توضیح داد: برخی از افرادی که حامی انحصار هستند استدلال شان این است که چون پرونده ها در کشور کم هستند و وکلا تعدادشان زیاد است بنابراین باید تعداد معدودی پروانه فعالیت داشته باشند؛ البته بنده اصلا اعتقادی به این موضوع ندارم و خواهان رفع انحصار هستم.

حمزه افزود: این درحالی است که نظام پزشکی اعتقادی به انحصار ندارند و معتقدند که انحصار نباشد تا رقابت و پیشرفت ایجاد شود و مردم دسترسی آسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهانه ها برای وجود انحصار در مجوز وکالت را نمی پذیرم/ ورود مجلس برای شکست انحصار

بهانه ها برای وجود انحصار در مجوز وکالت را نمی پذیرم/ ورود مجلس برای شکست انحصار