مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 09:302020-07-08اقتصادي

افزایش30 درصدی مصرف آب در دوران کرونایی/ افزایش 10 درصدی آب در هر سال


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی، گفت: اگر مدیریت مصرف آب نداشته باشیم واقعا جای سوال دارد که همه ساله افزایش 10 درصدی آب را از کجا باید تامین کنیم.

- یوسف غفارزاده امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز با تاکید بر بازنگری در مصرف آب در کشور اظهار کرد: پافشاری در مدیریت مصرف یعنی با آب کم، بیشترین بهره وری راهکار اصلی برای کشوری در شرایط ایران است.

وی ابراز داشت: در موضوع کرونا توصیه شد که باید 20 ثانیه دست های خود را بشوییم در حالیکه منظور از آن، خیس کردن یک ثانیه ای دست ها بود و سپس 20 ثانیه دست ها را با کف صابون بشوریم و سپس آب بگیریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان متذکر شد: برای اینکه آب شُرب پایدار بوده و قطع نشود، باید در این شرایط و مخصوصا فصل گرمای تابستان، نهایت دقت و صرفه جویی را رعایت کنند زیرا در این صورت هیچ گونه قطعی آب در شهرها و روستاها نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: قطعا اگر مدیریت مصرف نداشته باشیم با قطعی و کمبود منابع آبی روبه رو خواهیم بود، مصرف آب با افزایش 30 تا 40 درصد در دوران کرونا منجر به قطعی و کاهش منابع آبی روبه رو شد.

غفارزاده بیان داشت: در جاهای زیادی شاهد این بودیم که با مدیریت ساده در مصرف آب صرفه جویی می شود که از آنها می توان به شستشوی دست و صورت، استحمام، مسواک زدن و از این قبیل موارد اشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش30 درصدی مصرف آب در دوران کرونایی/ افزایش 10 درصدی آب در هر سال

افزایش30 درصدی مصرف آب در دوران کرونایی/ افزایش 10 درصدی آب در هر سال