مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 08:352020-07-08اقتصادي

خرید بیش از 21 هزار تن کلزا از کشاورزان فارس


معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی فارس گفت: از آغاز برداشت کلزا تاکنون 21 هزار و 890 تن محصول از کشاورزان استان خریداری شده است.

- منصور جباری چهارشنبه 18 تیر در جمع خبرنگاران گفت: از آغاز برداشت کلزا تاکنون 21 هزار و 890 تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.

او با بیان اینکه نرخ پایه قیمت هر کیلوگرم کلزا از کشاورزان چهار هزار و 664 تومان است، افزود: بهای پرداختی کلزا به کشاورزان استان 754 میلیارد ریال است که به زودی مابقی آن نیز به حساب کشاورزان پرداخت خواهد شد.

معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی فارس ادامه داد: امسال سطح زیر کشت کلزا در استان 14 هزار هکتار است و به علت بارندگی های خوب اخیر پیش بینی می شود نسبت به سال های قبل در هر هکتار 500 کیلوگرم افزایش برداشت داشته باشیم.

جباری با بیان اینکه متوسط برداشت دانه روغنی کلزا در هر هکتار 2 تن است، خاطرنشان کرد: شهرستان های مهر، لامرد، داراب، فیروزآباد و فسا بیشترین سطح زیر کشت این محصول را در استان فارس دارند.

معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان فارس گفت: برداشت کلزا در استان فارس از هفدهم فروردین ماه شروع شده است و تا نیمه دوم مرداد ماه ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرید بیش از 21 هزار تن کلزا از کشاورزان فارس

خرید بیش از 21 هزار تن کلزا از کشاورزان فارس