مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 02:302020-07-07اقتصادي

در کنار خانواده بودن مهم ترین درخواست سالمندان


بودن در کنار خانواده مهم ترین درخواست سالمندان است که آن ها را از احساس های بد دور نگه می دارد.

- ایسنا/لرستان یک روانشناس گفت: بودن در کنار خانواده مهم ترین درخواست سالمندان است که آن ها را از احساس های بد دور نگه می دارد.

مسلم کاملی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که سالمندی مرحله ای از چرخه زندگی و اجتناب ناپذیر است و مسائل رشدی خاص خود را هم دارد، اظهار کرد: پیر شدن به معنای پیرشدن سلول هاست و با افزایش سن تغییرات ساختمانی در سلول ها روی می دهد و به همین دلیل نیاز افراد به توجه و مراقبت بیشتر می شود.

وی ادامه داد: هر سالمندی ممکن است مشکلات و بیماری های جسمانی خاصی پیدا کند که نیاز به رسیدگی، درمان و مراقبت دارد اما در کنار آن ها نباید از نیازهای عاطفی آن ها غافل شد، اگر سالمند در شرایط خوبی باشد هم روحیه بهتری خواهد داشت و هم سلامت روان او می تواند روی جسمش هم تأثیر بگذارد و بیماری ها و مشکلات اجتناب ناپذیر سالمندی کمتر آزارش می دهد.

کاملی با اشاره بیان این که مهم ترین چیزی که باید به یاد داشته باشیم این است که سالمندی درست است با مشکلات و از بین رفتن توان جسمی همراه است اما در مقابل انباشت خردمندی را هم دارد و فرصتی است که فرد می تواند تجربیاتش را به نسل های بعد منتقل کند، عنوان کرد: این مسأله معمولاً مورد توجه خانواده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در کنار خانواده بودن مهم ترین درخواست سالمندان

در کنار خانواده بودن مهم ترین درخواست سالمندان