مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 11:102020-07-07پزشكي

اثر تخریب اکوسیستم در پاندمی کرونا


پژوهش ها نشان داده است که تخریب اکوسیستم ها می تواند با از بین بردن موانع بین انسان و حیوانات وحشی خطر ابتلا به همه گیری بیماری ها را افزایش دهد.

- ، سنجش از راه دور سازمان فضایی ایران در مطالعه ی علمی نوشت: تحقیقات نشان داده است که تخریب اکوسیستم ها از جمله جنگل زدایی، تغییر کاربری و تشدید کشاورزی، می تواند خطر ابتلا به همه گیری بیماری ها را با از بین بردن موانع بین انسان و حیوانات وحشی، افزایش دهد.

براساس این گزارش، از ده بیماری عفونی، بیش از شش بیماری قادرند از حیوانات به انسان منتقل شوند از جمله سل از گاوها، آنفلوانزا از خوک و مرغ، HIV از شامپانزه ها، ابولا از خفاش ها، ویروس Nipah، انواع بیماری هاری، و امروزه شایع ترین آن، بیماری COVID-19 می باشد که پس از انتقال از خفاش ها از طریق حیوان واسطه به انسان منتقل می شود که شیوه زندگی کل ساکنین سیاره زمین را تغییر داده است.

تصویر بالا نشان می دهد که با افزایش تخریب اکوسیستم، خطر بروز همه گیری بیماری در میان انسان ها به صورت چشمگیری، افزایش می یابد.

علاوه براین، تخریب اکوسیستم، امنیت دسترسی به منابع آب را کاهش داده و استفاده ازآب کافی جهت آشامیدن، بهداشت و درمان بیماری را محدود می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثر تخریب اکوسیستم در پاندمی کرونا

اثر تخریب اکوسیستم در پاندمی کرونا