مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 03:552020-07-07ورزشي

کاوشگر کنجکاوی چگونه خود را در تعطیلات سرگرم می کند؟


ممکن است مردم در تعطیلات آخر هفته روی کره زمین به استراحت بپردازند، اما مریخ نورد کنجکاوی (Curiosity) در مریخ تعطیلی ندارد.

- کاوشگر "کنجکاوی" چگونه خود را در تعطیلات سرگرم می کند؟ ممکن است مردم در تعطیلات آخر هفته روی کره زمین به استراحت بپردازند، اما مریخ نورد "کنجکاوی"(Curiosity) در مریخ تعطیلی ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، تیم عملیاتی کاوشگر کنجکاوی به طور معمول تمام فعالیت های این مریخ نورد را در آخر هفته ها برنامه ریزی می کنند، سپس آن را رها می کنند تا در حالی که خودشان به تعطیلات آخر هفته می روند، کنجکاوی این برنامه ها را اجرا کند.

زمان برای این مریخ نورد بر حسب روزهای مریخی، یعنی مدت زمان طی شدن یک شبانه روز در سیاره مریخ که کمی طولانی تر از یک شبانه روز در زمین است(24 ساعت و 39 دقیقه و 35 ثانیه) برنامه ریزی شده است.

این تیم به طور معمول آخر هفته های سه روزه را برای کنجکاوی برنامه ریزی می کند، اما از آنجا که این آخر هفته با تعطیلات در آمریکا همراه شده بود، آنها یک برنامه پنج روزه را برای این مریخ نورد برنامه ریزی کردند.

دانشمندان ناسا گفتند: ما به دلیل تعطیلات در زمین، یک فعالیت پنج روزه را برای کنجکاوی برنامه ریزی کردیم، چرا که مطمئناً مریخ نورد ما هیچ روزی مرخصی نخواهد داشت و آخر هفته ها به ترکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاوشگر کنجکاوی چگونه خود را در تعطیلات سرگرم می کند؟

کاوشگر کنجکاوی چگونه خود را در تعطیلات سرگرم می کند؟